Thursday, September 10, 2015

مهاجرت به ایتالیا و گرفتن اقامت و تحصیل در ایتالیا

کشور ایتالیا در جنوب اروپا واقع شده و پایتخت این کشور شهر رم است. علاوه بر کشور ایتالیا، دارای دو جزیره بزرگ دریای مدیترانه، سیسیل و ساردینی است.ایتالیا از شمال با کشورهای فرانسه، سوئیس،اتریش و اسلوانی هم‌مرز است. ایتالیا در درون خود هم دو ایالت مستقل را جای داده است: «واتیکان و سن‌مارینو»این کشور خاستگاه هنر و فرهنگ بسیاری از کشورهای اروپایی است و مهد دوره رنسانس در اروپا می باشد. پایتخت ایتالیا، رم، مرکز تمدن دنیای غرب و مذهب کاتولیک در جهان است.واحد پول این کشور یورو و زبان رسمی آن ایتالیاییاست. جمعیت ایتالیا ۶۰میلیون و ششصد هزار نفر است و ۹۱.۶درصد مردم آن مسیحی هستند.
کسانی که قصد مهاجرت به ایتالیا را دارند میتوانند از طریق اخذ ویزای تحصیلی اقدام نمایند.مهاجرت به ایتالیا و اخذ ویزا جهت تحصیل در ایتالیا شرایطی خاص دارد که در ادامه مطالب بطور کامل توضیح خواهیم داد. کشور ایتالیا مهد هنر اروپا می باشند. و بسیاری از جوانان از سرتاسر دنیا آرزوی راه یابی به دانشگاه های ایتالیا را دارند که این موضوع باعث درخواست جوانان برای اقامت ایتالیا و تحصیل در این کشور شده است.
برای مهاجرت جهت تحصیل در ایتالیا سه مسئله حائز اهمیت است:
- اخذ پذیرش از دانشگاه
- اخذ ویزای تحصیلی
- رشته انتخابی برای ادامه تحصیل
کسانی که تقاضای اقامت در ایتالیا را دارند میتوانند با وارد شدن به کالج های ایتالیا راه را برای خود راحت کنند.ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا یکی از راه های گرفتن ویزای کاری کشور ایتالیا و در نهایت گرفتن اقامت این کشور به صورت دائم می باشد.هزینه کالج ها در جمهوری ایتالیا هر سال تقریبا 12000-13000یورو و هزینه زندگی ماهیانه حدود1200 یورو است.





No comments:

Post a Comment