Sunday, March 6, 2016

ویزای متخصصین و جراحان مهاجربه آلمان


آلمان با نام رسمی جمهوری فدرال آلمان ، کشوری در قاره اروپا با پایتخت برلین است. آلمان از شمال با دریای شمال ، دانمارک و دریای بالتیک ، از شرق با لهستان و جمهوری چک ، از جنوب با اتریش و سویس و از غرب با فرانسه، بلژیک ، لوکزامبورگ و هلند مرز دارد. مساحت آن ۳۴۹٬۲۲۳ کیلومتر مربع است و با ۸۲ میلیون نفر، پرجمعیت‌ ترین کشور اروپا است. آلمان هم اکنون یکی از صنعتی ترین کشورهای جهان است و به عنوان ثروتمندترین عضو اتحادیه اروپا ، موتور اقتصادیِ حوزهٔ پولیِ یورو محسوب می‌شود که این موضوع باعث افزایش درخواست های مهاجرت و اقامت آلمان شده است شهرهای بزرگ آلمان برلین ، هامبورگ، مونیخ و فرانکقورت  می‌باشند.  جمهوری فدرال آلمان  یکی از اعضای سازمان ملل متحد ، ناتو، کشورهای گروه هشت و گروه پنج بوده و از بنیان گذاران اتحادیه اروپا است.این کشور دارای نظام سیاسی جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی بوده و دارای ۱۶ ایالت است . این ایالت‌ها می‌توانند در برخی مسایل مستقل عمل کنند. قطعا می دانیم که کشور آلمان یکی از پیشروترین کشورهای جهان و اروپا می باشد، به طوری که این پیشرفت تا جایی جلو رفته که در 3 سال اخیر آلمان را به اولین صادرکننده جهان و اروپا بدل ساخته، بدیهی است که کشوری که می خواهد در کورس رقابت صنعت عقب نماند نیازمند نیروی متخصص می باشد، که بتواند خود را استانداردهای روز جهانی برابری کند و بعضا این استانداردها ارتقا ببخشد. احساس این نیاز در کشور آلمان باعث گردیده که سال 2012 مقامات این کشور تصمیم به استخدام نیروهای متخصص و ماهر، حتی از کشورهای دیگر جهان بگیرد، که این بهترین فرصت برای کسانی هست که بدون سرمایه گذاری قصد
 مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت آلمان را برای خود و خانواده هایشان و استفاده از امکانات قانونی و مزایای اجتماعی آن است.

تحصیل در آلمان

چنانچه تمایل به تحصیلات دانشگاهی در آلمان داشته باشید، می توانید انتخابی در میان بیش از ۳۰۰ دانشگاه و مؤسسات مشابه مانند مدارس عالی فنی، مدارس عالی تخصصی و یا مدارس عالی هنر و موسیقی داشته باشید.ادامه تحصیل در آلمان را هم به زبان انگلیسی و هم به زبان آلمانی می توان ادامه داد برای افرادی که تصمیم به ادامه تحصیل در این کشور را دارند مهمترین گزینه می تواند زبان انگلیسی یا آلمانی باشد. اگر می خواهید به زبان آلمانی درس بخوانید با توجه به دانشگاه انتخابی شما ، شما به سطح B1 یا B2 از زبان آلمانی طبق جدول CEF احتیاج خواهید داشت.اگر می خواهید ادامه تحصیل در آلمان رابه زبان انگلیسی ادامه بدهید با توجه به رشته شما و دانشگاه حداقل به IELTS ACADEMIC با نمره 6.5 و یا iBT با نمره 72 احتیاج خواهید داشت . البته برای برخی از رشته ها و دانشگاه ها ارائه GRE یا GMAT نیز اجباری است. مهمترین نکته در مورد ادامه تحصیل در آلمان, رایگان بودن تحصیل در اکثر دانشگاه های این کشور است. اما دانشگاه هایی هم وجود دارند که برای هر ترم مبلغی را به عنوان شهریه دریافت می کنند.

دانشگاه های بسیار ممتاز کشور آلمان از یک سو و آینده ی روشن پیش روی دانشجویان دانشگاه های  این کشور و مهمتر از همه رایگان بودن تحصیلات در این کشور باعث شده است تا آلمان به عنوان یکی از کشورهای سرآمد دنیا از لحاظ پذیرش دانشجو مطرح گردد.

No comments:

Post a Comment