Monday, March 7, 2016

چه کسانی می توانند تحت جریان خود اشتغالی واجد شرایط مهاجرت به کانادا باشند؟


امروزه کانادا به عنوان یک کشور پیشرفته و موفق در زمینه های مختلف به یک مقصد مناسب برای مهاجرینی که به دنبال یک جامعه با شرایط اقتصادی مناسب و با ثبات برای کار و زندگی هستند تبدیل شود.این کشور که به عنوان دومین کشور بزرگ جهان شناخته میشود توانسته با بالا بردن استانداردهای رفاه اجتماعی برای مردم توجه مهاجرین زیادی را به خود جلب کند تا جایی که این مقدار به 250000 مهاجر وارد شده به این کشور در سال میباشد.همچنین این کشور برای افرادی که به دنبال کار میباشند نیز به عنوان انتخاب های اول مطرح می شود.

اخذ اقامت کانادا راه هایی زیادی دارد, مانند سرمایه گذاری, تحصیل, مهاجرت از طریق ازدواج و ... که هرکدام راه خود و فاکتورهای مورد نیاز خود را دارد.در ادامه مقاله ای برای مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی جهت کمک به شما و آشنایی با این روش برای اخذ اقامت این کشور آمده است.





چه کسانی می توانند تحت جریان خود اشتغالی واجد شرایط مهاجرت به کانادا باشند؟

تنها سه دسته از افراد می توانند واجد شرایط لازم جهت ورود به کانادا و اخذ اقامت کانادا با عنوان ویزای خود اشتغالی باشند :

1 ) خود اشتغالی در فعالیت های فرهنگی

واژه " فعالیت های فرهنگی " شامل تعداد زیادی از حرفه ها و مشاغل موجود در هر کشوری می شود که کانادا هم از این مورد جدا نیست.این حرفه ها و مشاغل می تواند شامل موسیقیدانان ، هنرمندان ، فیلم سازان ، روزنامه نگاران ، نقاشان و حتی مجموع افراد پشت صحنه مانند کارگردانان ، طراحان رقص ، طراحان لباس و غیره شود.

2 ) خود اشتغالی در ورزش : ورزشکاران و فعالان دنیای ورزش که سابقه فعالیت در شاخه های ورزشی را به صورت حرفه ای دارند.(مانند قهرمانان ، داوران ، مربیان و غیره) می توانند یکی از گروه های درخواست کننده ویزای خود اشتغالی کانادا باشند. که البته از دید قانون کانادا اخذ اقامت این کشور از راه خود اشتغالی برای فعالان ورزش شرایط خاصی دارد که فرد متقاضی باید آنها را داشته باشد.



3 ) خود اشتغالی به وسیله خرید و مدیریت یک مزرعه

این یک راه دشوار است و موفقیت در این زمینه و برآورده کردن انتظارات کانادا در این مورد مشکل است. شما باید تجربه قابل توجهی در کشاورزی و همچنین مهارت های لازم برای موفقیت در این کار داشته باشید و البته باید این مورد را هم مطرح کرد که شما باید ثابت کنید که توانایی حمایت از خود و خانواده خود را از لحاظ مالی به وسیله کشاورزی دارید.شما باید بدانید که خود اشتغالی و مخصوصا در این زمینه کاری برای افرادی ساخته نشده که به دنبال کاری با سطح کلاس بالا باشند.

البته در زمینه فعالیت های فرهنگی و ورزشی که برای افراد حرفه ای و متخصص این شاخه ها در نظر گرفته شده است نیز سختی های وجود دارد ولی این افراد با سابقه و تجربه قابل توجه ای که در تخصص خود دارند مسیر هموار تری دارند.نوازندگان و یا موسیقیدانان و کسانی که در شاخه های مختلف ورزش کار میکنند باید فعالیتهایشان در سطح کلاس جهانی باشد.اگر فرد متقاضی رزومه ای ضعیف تری از این سطح داشته باشد قطعا شانس دریافت ویزای کانادا از طریق خود اشتغالی برایش کم خواهد بود.

در مورد خود اشتغالی از طریق خرید مزرعه و مدیریت آن ، CIC ) CIC یا Citizenship and Immigration Canada که سیاستگذار و مجری امور پناهندگی و مهاجرتی کانادا است و یکی از سه سازمان مرتبط با امور مهاجران و پناهندگان کانادا می باشد) انتظار دارد متقاضی یک فرد با چند مهارت و فن باشد.همچنین توانایی مدیریت مزرعه را به صورت مدرن داشته باشد به عبارت دیگر دارای شرایط زیر باشد :

یعنی شناخت کامل از فن آوری نوین در کشاورزی و بهره بردن از دانش کافی در ارتباط با روش های کشاورزی
شناخت کافی از بازار فروش و همچنین آشنایی با بازایابی در زمینه محصولات حیوانی و یا کاشته شده در مزرعه
داشتن مهارت برای کار کردن با ماشین آلات جدید و در آخر شناخت لازم برای مدیریت یک مزرعه مدرن
همچنین شما باید در رزومه کاری خود بتوانید ثابت کنید که توانایی حمایت مالی از خود و خانواده خود را از طریق مدیریت یک مزرعه را دارا هستید.

چگونه من به عنوان یک فرد واجد شرایط مهاجرت از طریق خود اشتغالی میشوم؟



شما باید حداقل 35 امتیاز از 100 امتیاز در نظر گرفته شده را که بر اساس فاکتورهای مانند :

تجربه که باید با شاخه کاری شما مرتبط باشد.(در 5 سال قبل از اقدام برای مهاجرت) که حد اکثر امتیاز در این شاخه 35 میباشد و حد اقل آن 20 میباشد.

سن متقاضی که باید بین 21 تا 49 سال باشد و حداکثر امتیاز در این مورد 10 میباشد.البته کسر 2 امتیاز به دلیل بیشتر بودن سن از 49 سال و یا کمتر بودن سن  از 21 سال هم لحاظ میشود)

تحصیلات فرد که حداکثر امتیاز برای آن 25 و حداقل آن 5 است که این حد اقل برای دیپلم و بیشترین امتیاز برای مدرک دکتری و یا کارشناسی ارشد میباشد.

تسلط به زبان که بیشترین امتیاز به آن 16 میباشد و برای تسلط کامل به زبان انگلیسی در نظر گرفته میشود(البته اگر به زبان دیگری هم تسلط داشته باشید 8 امتیاز دیگر علاوه بر زبان اصلی برای شما در نظر گرفته می شود)

حداقل امتیاز برای آیتم زبان نیز برای تسلط ابتدایی میباشد که عدد آن 2 در نظر گرفته شده است.

فاکتور دیگر بعد از زبان , سن , تجربه تخصصی ,فاکتور سازگاری شما با شرایط زندگی در کانادا می باشد که می تواند به مسائلی مانند ازدواج شما و همسرتان ,داشتن یک شغل قانونی به مدت یک سال برای شما یا همسرتان , داشتن حداقل دو سال تحصیلات بالاتر از دبیرستان و یا دیپلم در کانادا توسط متقاضی یا همسرش و حضور اعضای خامواده در کانادا که حداقل امتیاز ها برای هرکدام از این آیتم ها 3 و حداکثر آن 5 میباشد.

در آخر باید گفت که برنامه مهاجرت به کانادا از راه خود اشتغالی با در نظر گرفتن توضیحات و جدول نمرات بالا برای افرادی منظور شده است که در زمینه کاری خود (فرهنگی,ورزشی,مدیریت یک مزرعه,موسیقی دانان,طراحان و ...) به صورت حرفه ای فعالیت داشته اند و تجربه کافی در این زمینه و یا تحصیلات خوبی در این زمینه داشته باشند.این برنامه در کل به دنبال جذب درخواست كنندگانی است كه دارای تمایل و توانایی برای ایجاد یک شغل و مدیریت آن  توسط خودشان در کشور كانادا هستند. 

No comments:

Post a Comment