Friday, August 5, 2016

آشنایی با کشور ارمنستان جهت مهاجرت

این مقاله در مورد تور ارمنستان می باشد.
بطورکلی و یا در ایروان آمار جرایم بالا نیست اما در مهاجرت به آمریکا حال افزایش است و باید مراقب باشید. همچنین مراقب باشید کسانی که مشروب خورده اند و مست هستند و در خیابان ها ممکن است مشکلاتی ایجاد کنند. مراقب بعضی از خودپردازها هم باشید تا حساب شما را خالی نکنند. خانم های بدون همراه هم مراقب باشند که مخصوصا بعد از غروب آفتاب برای راه رفتن بصورت تنهایی در خیابان ممکن است برای نگاه های عده ایی مورد توجه باشید.
شهرهای ارمنستان مخصوصا ایروان امنیت خوبی دارند منتها رعایت احتیاط مخصوصا هنگام تاریکی لازم است. جیب بری و کیف زنی مانند همه جای دنیا ممکن است اتفاق بیفتد مخصوصا کنار باجه‌های ATM بانک‌ها، پس مراقب این مکان ها باشید.
یک مورد آزاردهنده در کنار فرودگاه ایروان اتفاق میفتد بدین ترتیب که برخی رانندگان خودروهای شخصی یا تاکسی متفرقه با معرفی خود به عنوان راننده تاکسی‌های فرودگاه، مبلغی حدود دو الی سه برابر بیشتر از شما دریافت می‌کنند. به اینگونه افراد هرگز اطمینان نکنید حتی اگر کیف شما را داخل ماشین گذاشتند، کیف را بردارید و به سراغ تاکسی‌های فرودگاه بروید.
شهروندان استرالیا ، کانادا ، ژاپن و کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توانند در هنگام ورود ویزا تهیه کنند قیمت ویزای 120 روزه حدود 15000 درام ارمنستان است . بازدیدکنندگان کشورهای مشترک المنافع برای اقامت تا 90 روز نیاز به روادید (ویزا) ندارند سایر کشورها از جمله ایران برای ورود به ارمنستان باید از سفارت خانه ها یا کنسولگری ها ویزا تهیه کنند.
گردشگران ایرانی که قصد ورود به ارمنستان از راه هوایی را دارند، می‌توانند در فرودگاه ایروان بدون هیچ مشکلی ویزا دریافت کنند. برای اخذ ویزا نیاز به اصل پاسپورت و مبلغ ۱۰ دلار دارید. روش دیگر ویزای الکترونیک (e-Visa) می‌باشد که کمی گران‌تر اما مطمئن‌تر و صدور آن سریع‌تر می‌باشد. گردشگرانی که قصد ورود به ارمنستان از راه زمینی را دارند باید ویزای خود را در سفارت تهران یا مرز نوردوز تهیه کنند. لازم به ذکر است که صدور ویزا در نوردوز بیشتر طول می‌کشد.
سفارتخانه ارمنستان در تهران: خیابان انقلاب، خیابان رازی، خیابان استاد شهریان، پلاک ۱٫شماره تماس سفارتخانه ارمنستان : تلفن: ۶۶۷۰۴۸۳۸،  دورنگار: ۶۶۷۰۰۶۵۷٫ زمان مراجعه به سفارت برای اخذ ویزا یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۹ تا ۱۲ می‌باشد.
عموما مالیات هم در قیمت ها محاسبه می گردد به جز مواردی در هتل ها. پولی که بابت غذا در رستوران می‌پردازید مالیات و دستمزد را هم شامل می‌شود ولی خیلی از آمریکایی‌ها برای پیشخدمت هزینه‌ای اضافی پرداخت می‌کنند. باید بدانید که پرداخت دستمزد، اجباری نیست بلکه به الویت‌ها و حسن نیت فردی شما بر می‌گردد. اگر مایل هستید که دستمزد اضافی پرداخت کنید، می‌توانید به پیشخدمت ۵۰۰ درام (۳۰۰۰ تومان) یعنی حدود یک دلار بپردازید.
آداب و رسوم خرید
عموما چانه زدن در ارمنستان متداول نیست البته برای خرید های بزرگ سعی می شود تا قیمت را کاهش دهند. اگر به رستوران و یا یک کافه رفتید حتما سوال کنید زیرا بعضی از رستوران ها هزینه گارسون را جدا حساب می کنند و بعضی با خدمات حساب می کنند پس باید سوال کنید که آیا هزینه گارسون نیز در منو قید شده است یا خیر.
موزه‌های ایروان معمولا از ساعت ۹ یا ۱۰ صبح تا ۵ یا ۶ عصر باز هستند. اگر به طور اتفاقی در فصل اردیبهشت به ایروان سفر کردید، می‌توانید در شب‌موزه حضور داشته باشید. شب‌موزه مراسمی جالب برای تمام ایروانی‌ها، آمریکایی‌ها و توریست‌هاست. در شب‌موزه تمام موزه‌ها تا نیمه‌ی شب باز هستند و لازم نیست بابت بازدید هیچ پولی پرداخت کنید.
 مصرف دخانیات در اماکن عمومی به کلی ممنوع است اما ارمنستان یکی از بالاترین نرخ های استفاده از دخانیات در اروپا را دارد. در کافه‌های سرباز اگر زیر سیگاری دیدید، می‌توانید سیگار بکشید.
ارمنی‌ها مردم مهمان‌نوازی هستند و ممکن است آنقدر غذا جلوی شما بگذارند که چندساعتی مشغول خوردن شوید. بهتر است حد خوردن را رعایت کنید وگرنه دچار دل درد و بیماری‌های پرخوری می‌شوید. غذاها و آب این کشور سلامت و کیفیت بسیار خوبی دارند و از این نظر مشکلی نخواهید داشت.

No comments:

Post a Comment