Sunday, July 31, 2016

اخذ اقامت اتریش از طریق ازدواج

این مقاله درمورد تور اتریش می باشد.
سيستم ثبت احوال در کشور اتریش بر اساس وقايع تولد، ازدواج و وفات است. زبان رسمي در اتريش آلماني است. اسلوانيايي، کرواسي و مجارستاني در بخش هايي از کشور استفاده مي شود. ثبت هاي مربوطه به زبان آلماني ماده۸۱ قانون اقليتهاي ملي نگهداري مي گردد. هنگامي که مدارک به يکي از زبانهاي اقليتهاي ملي براي ثبت در ثبت احوال ارائه مي شود مي بايست ترجمه شوند. با توجه به ماده ۸۲ قانون اساسي، فدراسيون قدرت قانونگذاري و انجام امور مربوط به ثبت احوال شامل ثبت تولد، ازدواج و وفات و تغيير نام را داراست.
 فقط ازدواج هاي مدني در اتریش قانوني است، اگرچه مراسم مذهبي نيز ممکن است با مراسم مدني انجام شود. سن ازدواج براي زن و مرد ۱۸ سال است. اگر به سن مورد نظر نرسيده باشند، نياز به اجازه قيم، يا شخصي که از او مراقبت مي کند دارد. با اينکه تصميم دادگاه جانشين رضايت والدين و قيم شود. دادگاه ممکن است فردي که ۱۸سال سن دارد را واجد شرايط ازدواج بداند.
بر طبق ماده ۹۷۰ قانون مدنی، ایرانیان مقیم خارجه برای امر ازدواج موظف هستند نزد کنسولگری های ایران حاضر شوند تا در آنجا عقد ازدواج آنان واقع و ثبت شود.
بسیاری از اشخاص ممکن است تحت شرایطی با یک تبعه خارجه اعم از زوج و زوجه ازدواج کنند ، شرایطی (شرایط ماهوی) که دولت متبوع آنها مقرر می دارد برای ازدواج لازم الاجراست البته شرایط مقدماتی و تشریفات آنها که تحت عنوان شرایط صوری نامگذاری شد، می تواند مطابق شرایط همان دولت اقامتگاه آنها باشد.
این وظیفه مهم توسط مامورین کنسولی ایران در خارج صورت می پذیرد و تحت شرایطی فرد ازدواج کرده تابعیت دولت مقیم را بدست خواهد آورد که در چنین شرایطی اگر زوج یا زوجه از اتباع خارجه بوده وظیفه ای که مامور کنسولی دارد محدود به شهروند دولت مد نظر می باشد و در اجرای عقد نسبت به فرد دیگر قانون سکوت است و این یکی از مصداق های نیاز به تکمیل قانون با فقه است که در اصل ۱۶۷ قانون اساسی به آن اشاره شده است.
برطبق نظام حقوق بین الملل خصوصی در اغلب کشور های جهان پذیرفته شده که در صورت ازدواج فی مابین زوجین شخص میتواند در راستای اخذ تابعیت اقدام نمایند. کشور اتریش از این قائده مستثنی نمی باشد.بنابراین چنانچه یک نفر با یک فرد اتریشی ازدواج کند میتواند جهت اخذ تابعیت اقدام کند.

No comments:

Post a Comment