Wednesday, July 27, 2016

پیدا کردن شغل در سوئیس

این مقاله درمورد تور سوئیس می باشد
.
سوئیس یک کشور دیدنی و زیباست.در کنار این زیبایی ها و کیفیت بالای زندگی در این کشور، سوئیس یک کشور فوق العاده برای کار و کسب درآمد است.اما در این کشور رقابت برای کسب شغل بسیار زیاد است و در این میان فرصت کسب شغل برای افرادی که ملیتی غیر از اتحادیه اروپا دارند کمتر است.این شرایط برای کسانی که در تخصص خود مهارت کامل دارند نیز وجود دارد.شرایط یافتن شغل در اکثر کشور های اتحادیه اروپا به این شکل است که هنگامی که شغلی آگهی می شود، اولویت اول با افراد بومی متقاضی شغل است، اگر نیرو از اقراد بومی تامین نشود،درخواست های متقاضیان از کشورهای همسایه ای که در اتحادیه اروپا هستند بررسی می شود و اگر باز نیرو تامین نشود به درخواست های مهاجرین جویای کار پرداخته می شود.
 کشور سوئیس دارای یک اقتصاد با ثبات و پایدار است.نرخ بیکاری در سوئیس در میان کشورهای پیشرفته و مدرن بسیار پایین تر است هرچند طبق اعلام دبیرخانه امور اقتصادی این کشور (SECO) در ماه مِی در سال 2014 تقریبا حدود 3 درصد از بیکاران این کشور را مهاجرین تشکیل میدهند.طبق آمار های اعلام شده شاغلین در کشور سوئیس از نظر درآمد سالیانه بالاترین سقف درآمد را در دنیا دارند.تعطیلات سالیانه در این کشور حداقل 4 هفته در سال می باشد.اگر به این موارد مزیت امنیت اجتماعی در این کشور را هم اضافه کنیم به طور قطع می توان گفت که شما در یکی از بهترین کشورهای دنیا از نظر سطح کیفی زندگی حضور دارید.اما برای رسید به این مزایا باید به دنبال شغل در این کشور باشید که باید گفت فرصت های شغلی در این کشور محدود است و رقابت برای کسب این موقعیت ها بسیار بالاست.این رقابت برای مهاجرین جویای کار بسیار سخت تر میباشد.
سوئیس ممکن است که یک کشور کوچک باشد اما نیروی کار این کشور نیروی ماهری است.سوئیس یک کشور مهم صنعتی است که نیمی از درآمد حاصل از صادرات خود را از راه مواد شیمیایی، مهندسی برق و ... است که باعث شده این کشور را به یکی از مراکز مالی بزرگ در جهان تبدیل کند.شغل برای متقاضیان ماهر در زمینه مهندسی و فناوری، دارو سازی، کارهای بانکی،بیمه وجود دارد که هرکدام از شاخه ها برای جذب شرایط خاص خود را دارد.شرکت های چن ملیتی زیادی در سوئیس وجود که اکثر آنها مدیرانی انگلیسی زبان دارند، شرکتهای مانند : ستله ، نوارتیس ، زوریخ بیمه ، روشه، کردیت سوئیس، آدکو ، SWISS RE و گلنکور.بسیاری از سازمانهای بین المللی هم در ژنو قرار دارند.امکان پیدا شدن کار در سازمان هایی مانند سازمان تجارت جهانی، صلیب سرخ بین المللی نیز برای شما وجود دارد.
 تمام ايالتهای سوئیس با وضع قوانین مالیاتی و ساختار حقوقی منعطف برای جذب شرکتها با هم رقابت ميکنند که در نتیجه سوئیس را به یکی از رقابتی ترین فضاهای کسب و کار در سطح جهان تبدیل کرده است. به علاوه اين کشور بستری منحصر به فرد برای فعالیت شرکتهای با اندازه کوچک و متوسط (SMEs) که ارزش افزوده بالایی ايجاد میکنند، فراهم کرده است به نحوی که اکثریت شرکتهای فعال در سوئیس (99 درصد) موسساتی با اندازه کوچک و متوسطند که با کمتر از 250 نفر کارمند تمام وقت فعالیت میکنند. ساختار حقوقی راه اندازی کسب و کار جدید در سوئیس یک پروسه شفاف و ساده است كه معمولا حدود 2 هفته زمان ميبرد. از دیگر مزیتهای سوئیس آزادی تملک املاک توسط خارجیها و مشوقهای اقتصادی و سرمایه گذاری (مانند معافیتهای مالیاتی) است که دولت برای صنایع جدید و اشتغالزا فراهم میکند. همچنین قانون کار در سوئیس به عنوان یکی از آزادترین و منعطفترین قوانین در سطح اروپا شناخته ميشود که منجر به بالاترین میزان ساعت کار در هفته و کمترین میزان اعتصاب سازمانی شده است.
ویزای کار در کشور سوئیس از چندین راه به متقضیان داده می شود. یکی از طرق اخذ ویزای کار سوئیس این است که فرد در کشورسوئیس یک دعوت نامه کاری از یک فرد دارای شرایط که دارای شرکت معتبردر سوئیس است دریافت نماید که فرد نیز باید شرایط مورد نیاز را داشته باشد.در صورتی که فرد دارای ویزای کار بتواند چهار سال بصورت پیوسته در سوئد کار قانونی و بصورت تمام وقت صورت دهد بعلاوه از قوانین مالیاتی کشور سوئد تبعیت کند. امکان تبدیل ویزای کار خود را به اقامت دائم سوئد را به دست می آورد.
گفتنی است که شغل مورد نظر می بایست حداقل در آمدی معادل ۱۳ هزار کرون سوئد یا تقریبا ۲۳۰۰ دلار قبل از کسر مالیات را فراهم آورد.علاقمندان به اخذ ویزای کار در سوئد قادر خواهند بود از همان بدو امور درخواست ویزای کار سوئد ، برای خانواده خود نیز بصورت ویزای همراه ، درخواستی را تسلیم سفارت کنند.
همچنین تحصیل در سوئیس در همه مقاطع برای افرادی که اجازه ی کار در سوئد را دارند و همه ی اعضای خانواده ی ایشان رایگان است و افراد بالغ خانواده ی فردی که ویزای کار سوئد را در اختیار دارند نیز حق کار تمام وقت در سوئد را دارا می باشند.اقتصاد اروپا از زمان تشکیل اتحادیه اروپا به صورت یکپارچه در آمده است وحتی قوانین کاردر کشور های این اتحادیه تقریبا مشابه است. این کشور ها،همچنین در اعطای اجازه اقامت دادن و تابعیت هم به صورت مشابه در اکثر اوقات عمل می کنند.
سوئیس یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است. سوئیس عضو شنگن نیست ولی عضو اتحادیه اروپا و انجمن تجارت آزاد اروپا (EFTA) است. در سال ۱۹۹۹میلادی سوئیس با اتحادیه اروپا قرارداد بست و عضوEFTA گردید. به موجب این قرارداد، داد و ستد بین کشورهای عضو اتحادیه با سوئیس آسان تر گشت. بانکداری در سوئیس یکی از مهم ترین بخش‌های این کشور محسوب می‌شود. شرکت‌های بیمه نیز سهم زیادی در اقتصاد سوئیس دارند. دیگر بخش مهم اقتصادی صنعت توریسم است.ژنوو و زوریخ جزء شهرهای گردشگری هستند. همچنین کوهستان‌های این کشور میزبان گردشگرانی هستند که برای ورزش‌های برفی به این کشور سفر می‌ کنند.

No comments:

Post a Comment