Monday, July 4, 2016

شهرقدیمی در مرکز آنتالیا

عنوان: شیوه جدید جذب توریست در آنتالیا

این مقاله درمورد تور آنتالیا می باشد.

شهر قديمی آنتالیا به وسیله رومی ها بنا گرديد و با ديوارهايی بلند كه به دريا ختم می شده احاطه وتحت حفاظت بوده است ؛برای همین امروزه این شهر به نام قلعه معروف مي باشد. شهرقدیمی كه در دوره سلجوقی توسعه يافته و به بندر گاهی تبديل شده؛ از آثار مهم تاريخی منطقه بحساب مي آيد .طرح و ساختار خانه های باستانی قلعه نه تنها از نظرمعماری ارزشمندمی باشد؛ بلكه روایت کننده ی شيوه زندگی، آداب و رسوم و روابط اجتماعی مردم آن زمان نیز مي باشد.

خيابانهای قلعه بسیار باریک بوده وغالبا از بندر گاه به سمت بالای قلعه به موازات ديوارها كشيده شده است.درون قلعه خانه های گوناگونی وجود دارد كه نمايانگر قدرت اقتصادی مالكان آن زمان مي باشد، اما وجه اشتراک تمامی آنها اين است كه از چوب و سنگ ساخته شده و تمامی آنها دارای دو جبهه بوده يكی به طرف خيابان كه معمولا طبقه پايين آن كم پنجره و ديگری به سمت باغچه با درب و پنجره های بيشتر. آشپزخانه و انبار و اطاق خدمتگزاران در طبقه پايين قرار داشته و صاحب خانه از طبقات بالا استفاده مي كرده است.

خانه های قلعه امروز بدون تغيير معماری بازسازی شده و به عنوان مراكز تفريحی و پانسيون در خدمت جهانگردان قرار گرفته است. بندر گاه پايين قلعه دومين بندر گاه مهم تركيه به حساب می آمده كه امروزه فقط لنگر گاه قايقهای تفريحی است و بيشتر به عنوان گردشگاه از آن استفاده مي شود.
کریش در آنتالیا

منطقه زیبایی در 61 کیلومتری فرودگاه که دارای جنگل پوشیده از درختان کاج و ساحل صخره ای زیبا ، فضایی آرامش بخش و ساکت می باشد.گوینوک واقع در 7 کیلومتری کمر می باشد . منطقه گوینوک دارای هتلها و استراحتگاه های بی شماری می باشد و در گوینوک ، شما با ساحل زیبا و دریای فیروزه ای و رشته کوههای ترس که تا ساحل دریا ادامه دارند روبه رو خواهید شد.تفریحگاه و استراحتگاه بلدیبی در 38 کیلومتری جنوب غربی آنتالیا و در 15 کیلومتری شهر کمر واقع می باشد . وجود مناظر زیبای کوهستانی و بوی خوش درختان نارنج و کاج این منطقه را تبدیل به مکان مناسبی برای علاقه مندان به پیاده روی کرده است.

معروفیت منطقه تفریحی کمر به علت وجود رشته کوه های پوشیده از درختان کاج ، روستاهای ساکت و آرام ، دارای  فیروزه ای رنگ و پلاژهای شنی و خارق العاده در این منطقه می باشد. همچنین این منطقه برای علاقه مندان به غواصی مکان مناسبی است که به اعماق دریا رفته و از زیبایی های دنیای زیر آب لذت ببرند. منطقه تفریحی کمر از بخشهای بلدیبی ، گوینوک ، چام ییوا ، تکیروا تشکیل شده که هر کدام داری زیبایی های منحصر بفرد هستند.

سرزمین پر از استخرهای متنوع ، سرسره های هیجان انگیز و سیستم پیشرفته متناسب با استانداردهای بین المللی ، محیطی جالب و سرگرم کننده هم برای کودکان و هم بزرگسالان را فراهم کرده است. در آکوالند بارهای متعدد با نوشیدنی های خنک و بستنی های خوشمزه و همچنین رستورانی با منوی غذاهای لذیذ برای سرویس دهی به شما دوستداران دنیای آبی آماده می باشد.

حمام ترکی از محلهایی فرح بخش ، لذت بخش و آرامش بخش است. حمام ترکی به عنوان یکی از رسوم همیشگی و جدانشدنی زندگی ترکها محسوب می شود . به محض وارد شدن به سونا هر گونه خستگی را فراموش خواهید کرد. در حمام ترکی ماساژ با صابونهای  معطر باعث لذت بردن شما خواهد شد. بعد از حمام کردن به این روش بدن خود را شاداب ، با نشاط و انعطاف پذیر حس خواهید کرد و پوستتان همچون ابریشم نرم خواهد شد

در این مقاله اشاره ای به تور استانبول شده است.

مهاجرت به ترکیه , مهاجرت به هلند , مهاجرت به ترکیه , مهاجرت به اسپانیا ,مهاجرت به نروژ

No comments:

Post a Comment